Conferences

 

International conferences

 

  1. Nagy Emese (2020): Complex Instruction Program as a method to prevent early school leaving. 12th International Conference for Theory and Practice in Education.15-17 December 2020. Place: ONLINE – H-1021 Budapest
  2. Nagy Emese (2020): Adapting to the situation caused by the coronavirus COVID-19 pandemic in schools with children mostly from disadvantageous background. Agria Média 2020 konferencia 2020 és ICI-16 Információ- és Oktatástechnológiai conference. 2020. október 7-8-9.
  3. Nagy Emese (2020): Aspects of the success of disadvantages children in Hungarian schools 020. XVII. Nemzetközi Tudományos Napok conference. Gyöngyös. 2020. 06.05.
  4. Nagy Emese (2020): Efforts to reduce early school leaving by renewing in-service teacher education, HuCER 2020, Társadalmi innováció és tanulás a digitális korban - Hungarian Conference on Educational Research, 2020. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2020. 05. 27-28.
  5. Nagy Emese (2020): Some Thoughts on Intercultural Education. Conference on Theory and Practice in Lifelong Learning Experiences in Großpetersdorf, Burgenland, Austria, 2020. 05. 8-9.
  6. Nagy Emese (2020): Development of Low status Roma Students in a Heterogeneous Group of Students in Terms of Knowledge and Socialization. V. International Interdisciplinary Conference. Debrecen, 2020. 03. 20.
  7. Nagy Emese (előkészületben 2019): The new way of teacher education in Eszterhazy Karoly University. Education for Sustainability. CIES 2019. 2019. 04. 14-18. San Francisco.
  8. Nagy Emese (2019): Complex Basic Program of Hungary. Cooperative Learning in Far-East Asia and the World: Achieving and Sustaining Excellence, 22-24 March, 2019. Taiwan
  9. Nagy Emese (2018): Innovation in Hejőkeresztúr School: presenting innovative practices. ECER 2018, Bolzano, szeptember 5.
  10. Nagy Emese (2018): Komplex Instrukciós Program – Modell of Hejőkeresztúr. Brüsszel, European Commission. Ideas in Action exhibit at the First European Education Summit “Back to basics: for an innovative, inclusive and values based education". 25 January 2018.
  11. Nagy Emese (2017): Panelbeszélgetés. Europe’s Future: What do the public and the elite really think? Chatham House. 2017. 06.28. Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest
  12. Nagy Emese (2017): Meghívás a TEDxYouth@Maastricht konferenciára, ahol workshop keretében mutattam be Komplex Instrukciós Programot a United World College Maastricht pedagógusainak.[1] 2017. március 11.
  13. Nagy Emese (2016): Egy iskolafejlesztés története és általánosítható tapasztalatai. Szlovákiai Magyar Pedagógusok XXII. Országos Találkozója. Rozsnyó, 2016. április 9-10.
  14. Nagy Emese (2015): Teaching in socially and academically heterogeneous classroom. Előadás. CEU, Budapest. 2015. november 19.
  15. Nagy Emese (2015): Complex Instruction Program in Hejőkeresztúr und an der Universität Miskolc. Roma- und Migrantenkinder in der Schule. Möglichkeiten Eines Padagogischen Kulturwechsels in Miskolc und in Wien. Bécs, 2015. 03. 03.
  16. Nagy Emese (2015): A Komplex Instrukciós Program a differenciált képességfejlesztés megvalósításában. Esélyek és differenciálás. Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége és a Szlovákiai Magyar Pedagógusok szövetsége Tőketerebesi Területi Választmánya. Királyhelmec. 2015. február 11.
  17. Nagy Emese (2014): A Komplex Instrukciós Program, mint státuszkezelő tevékenység. Együtt a fogyatékkal élőkért VIII. konferencia. Románia, Csíkszereda, 2014. 09. 19.
  18. Nagy Emese (2012): Using Complex Instruction Program in heterogeneous classrooms. Roma population on the peripheries of the Visegrad countries - Integration issues and possible solutions" Lillafüred, 2012. október 29-30.
  19. Nagy Emese (2003): Dialogue between generations. Intercultural Relations and Learning. Grundtvig Learning Partnership Network of Intergenerational Learning in Europe (NIGEL). Hannover, 2003. október 5-9.(DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/40.)

 

Plenary presentations in international conferences

 

  1. Nagy Emese (2016): Meghívás az European Commission-től plenáris előadás tartására.

Téma: From Stanford to Hejőkeresztúr. How to apply research to enable disadvantaged children to be successful in primary school, Brüsszel, 2016. november 30 - december. 01.

  1. Nagy Emese (2016): A Komplex Instrukciós Program és az iskola, mint tanulószervezet. IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Vzdelávacia, výskumná a metodická konferencia. Stúrovo (Párkány), 2016. Plenáris előadás. Február 21-23. International Research Institute.
  2. Nagy Emese (2014): Meghívás az European Commission-től plenáris előadás tartására.

Téma: Primary School, Hejőkeresztúr. „Meeting of the Working Group on School Policy” Brüsszel, 2014. december. 15.

  1. Nagy Emese (2011): Meghívás az Európa Parlament Szocialista Bizottságától plenáris előadás tartására.

Téma: Disadvantageous Children Education. "The Added Value of the EU Budget" Brüsszel 2011. március 2. Európai Parlament.

 

Conferences in Hungary

 

  1. Nagy Emese (2020): Korai Iskolaelhagyás, hátrányos helyzet – felzárkózás esélye. MPT Szakmai Kollégium. 2020. november 26.
  2. Nagy Emese (2020): Az Eszterházy Károly Egyetem pedagógusképzés koncepciója és gyakorlata. Változások a pedagógiában – a pedagógia változása II.

tudományos konferencia. 2020. november 20. Esztergom

  1. Nagy Emese (2020): Szépirodalmi szövegek személyre szabott közvetítése tanórán – IrKa – Irodalom és kanonizáció Konferencia az irodalom tanításáról Eszterházy Károly Egyetem, Irodalomtudományi Tanszék és a Doktorandusz Önkormányzat szervezésében. 2020. november 12.
  2. Nagy Emese (2020): A Komplex Alapprogram helyzete az iskolákban. Mit hoz a jövő? Tanítás-tanulás másképp… XXII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. online, 2020. november 3–5.
  3. Nagy Emese (2020): Komplex Instrukciós Program. előadás. EFOP-3.10.1-17-2017-00001 Tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival c. projekt keretében. Eger 2020. október 26-28. (27).
  4. Nagy Emese (2020): Karanténsuli – adatosított gyerekek c. kerekasztalbeszélgetés. 2.0 – XI. INFOTÉR Konferencia, Balatonfüred, 2020. október 20-21.
  5. Nagy Emese (2020): Törekvés a pedagógusképzés megújítására. Tanulás-Tudás-Innováció a felsőoktatásban – Reflektorfényben az innováció kihívásai. 16. Nemzeti és nemzetközi lifelong learning konferencia. ELTE-PPK. MELLearn. 2020. október 15.
  6. Nagy Emese (2020): Korai iskolelhagyás, hátrányos helyzet, a felzárkózás esélye. TeatRom Fesztivál. 2020. 08. 15. Miskolc.

Lazán a karanténon innen és túl. Infoparlament. Kerekasztalbeszélgetés. 2020. június 11.Budapest

  1. Nagy Emese (2020): Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban. Társadalmi felzárkóztatás a Kárpát-medencében. Partiumi Keresztény Egyetem, Nagyvárad. 2020. 02. 19-21.
  2. Nagy Emese (2019): Húsz éves az Oktatási Jogok Biztosának Hivatala. Kerekasztal beszélgetés, Oktatási Jogok Biztosának Hivatala. Budapeset, 2019. december 10.
  3. Nagy Emese (2019): Kísérlet a lemorzsolódás csökkentésére a Komplex instrukciós Program (KIP) alkalmazásának kiterjesztésével. Módszertani innovációk a szakképzésben konferencia. MTA Pedagógiai Bizottsága. MPZ Didaktikai Szakosztály. Andragógiai Albizottság. BME. 2019. 11. 28.
  4. Nagy Emese (2019): Mese – Élménypedagógia, élménysuli. Élményworkshop. Magyar Tudomány Ünnepe. Eszterházi Károly Egyetem, Jászberényi Campus. 2019. 11. 28.
  5. Nagy Emese (2019): A tanárképzés helyzete és a változás lehetőségei Magyarországon. Kossuth Klub. 2019. november 22.
  6. Nagy Emese – Imre Nóra – Kállai Gabriella – Török Balázs (2019): A Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportokban tanítási stratégia szakmai elméleti és történeti eredete. ONK, Pécs. 2019. 11. 7-9.
  7. Nagy Emese (2019): Gazdálkodj okosan! Az oktatás átalakulása a tudástársadalom és a mesterséges intelligencia korában. XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Workshop. 2019. 11. 07.
  8. Nagy Emese (2019): Pedagógusképzés és tehetséggondozás. A magyar tehetséggondozó Társaság (MTT) megalakulásának 30. évfordulója alkalmából rendezett konferencia. EKE, 2019. 09. 20-21.
  9. Nagy Emese (2019): A pedagógus megváltozott szerepe a DFHT szerint szervezett tanórákon. Komplex Alapprogram Konferencia. EKE 2019. 05. 24-25.
  10. Nagy Emese – Révész László (2019): A Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportokban tanítási-tanulási stratégia helye a Komplex Alapprogram célrendszerében. Prevenció, intervenció és kompenzáció – Korszerű neveléstudományi módszerekkel a korai iskolaelhagyás ellen HuCER 2019 05. 23-24. EKE
  11. Nagy Emese (2019): A közoktatás módszertani megújítása. Tanítók Napja – Örökség és megújulás. 2019. március 12. EKE Sárospataki Comenius Campus
  12. Nagy Emese (2018). Pedagógiai Módszertani innováció. Piarista Pedagógiai Napok Piarista Gimnázium. Szeged, 2018. december 1.
  13. Nagy Emese (2018). Milyen iskolát szeretnénk? Országos Resztoratív Konferencia. SZAB, Szeged, 2018. november 30.
  14. Nagy Emese (2018): A közoktatás módszertani megújítása. Nemzeti Pedagógus Kar Borsod-Abaúj-Zemplén megyei szakmai konferenciája. Miskolc, 2018. november 21.
  15. Nagy E mese (2018): Az Eszterházy Károly Egyetem a magyar tanítóképzés szolgálatában. A tanítóképzés és a pedagóguspálya aktuális kérdései és kihívásai című tudományos konferencia. Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Vitéz János Tanárképző Központ. Esztergom, 2018. november 16.
  16. Nagy Emese (2018): A Complex Instruction és a Komplex Instrukciós Program

összehasonlító elemzése, XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest. Budapeset, 2018. november 8-10.

  1. Nagy Emese (2018): Élménypedagógia. „Élmény-Tanulás-Tudás” Szakmai Találkozó. Székesfehérvári István Király Általános Iskola. Székesfehérvár, 2018. november 9.
  2. Nagy Emese (2018): Milyen iskolát szeretnének a szülők? XX. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Hajdúszoboszló, 2018. 11. 6-8.
  3. Nagy E mese (2018): A Komplex Instrukciós Program a köznevelés szolgálatában. Őszi Közoktatási Nap, Sándorfalva, 2018. 10. 19.
  4. Nagy Emese (2018): A korai iskolaelhagyás mérséklését támogató programok. Tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival. I. Kárpát-medencei Szabadegyetem. Sonkád. Oktatási Hivatal szervezése. 2018. 07. 09.
  5. Nagy Emese (2018): Hozott tudás és felzárkóztatás. A magyar roma populáció egészségügyi, szociális és társadalmi jellemzői és a felzárkóztatás lehetőségei. MTA Környezet és Egészség Bizottság és a Megelőző Orvostudományi Bizottság ülése. 2018. május 31.
  6. Nagy Emese (2018): Hejőkeresztúri modell. A köznevelés digitális környezetének elősegítése Baktakéken, Encsen és Forrón. projektnyitó. Szerencsi Tankerületi Központ. 2018. május 18. Encs
  7. Nagy Emese (2018): Alapkompetenciák fejlesztése kollaboratív munkával. Szakmai Nap. Oktatási Hivatal. Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ. Miskolc. 2018. május 15.
  8. Nagy Emese (2018): Komplex Instrukciós program. A hatékony köznevelési vezető kelléktára. Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központja Veszprém, 2018. április 19.
  9. Nagy Emese (2018): Logikai gondolkodás fejlesztése táblajátékokkal. Tiszaújvárosi Tehetségkonferencia. Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ. 2018. április 18.
  10. Nagy Emese (2018): KIP-pel könnyebb! A tanulók alapkompetenciájának a fejlesztése. Modern tudás, menő iskola konferencia. Csongrád. 2018. április 04.
  11. Nagy Emese (2018): Sokszínű tehetséggondozás. Kárpát-medencei Tehetségnap 2018. március 24. Budapest
  12. Nagy Emese (2017): A korai iskolaelhagyás mérséklését támogató programok és kutatások. XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia Nyíregyháza, 2017. november 9-11.
  13. Nagy Emese (2017): A Komplex Instrukciós Program intézményi szintű bevezetésének a kérdései XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia Nyíregyháza, 2017. november 9-11.
  14. Nagy Emese (2017): Hatékony oktatás, befogadó iskolai környezet Az oktatás szerepe az ENSZ Fenntartható fejlődés 2030-ig programjában. Tudományos tanácskozás, Ökopolisz Alapítvány. 2017. október 17. Budapest
  15. Nagy Emese (2017): A digitális eszközök helye a Komplex Alapprogram tanóráin

Agria Media 2017, ICI-15 Konferencia, Eger 2017. október 11-13.

  1. Nagy Emese (2017): Hátrányos helyzetű társadalmi rétegek felzárkóztatásának jelentősége és módszerei. A társadalom mint meghatározó környezeti tényező, és az alkalmazkodás lehetőségei c. tudományos ülés. Magyar Tudományos Akadémia. 2017. május 25.
  2. Nagy Emese (2017): Méltányosság mindenkinek. A Kaposvári Egyetem Roma Szakkollégium országos hatókörű konferenciájának részeként megrendezett Olvasás, könyv, irodalom a roma/cigány kultúrában című műhelykonferencia programja. Kaposvár. 2017. 04. 7-8.
  3. Nagy Emese (2017): Méltányosság és tehetséggondozás az osztályteremben. Tanóratervezés és tanórakutatás. V. Trefort-kerti bölcsész tanári konferencia.2017. 04. 04. ELTE BTK
  4. Nagy Emese (2017): Miben más, mitől sikeres a KIP-program? Szeged, Somogyi Könyvtár. Önálló előadás: SZTE JGYPK Mentor(h)áló Szolgáltató és Kutató Központ2017. március 31.
  5. Nagy Emese (2017): Hogyan segíthető elő a sikeres idegennyelv-tanulás a szakközépiskolákban? Digitális Tanulás és Tanítás konferencia 2017. február 27. MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport és a Magyar Pszichológiai Társaság Kelet-Magyarországi Tagozat
  6. Nagy Emese (2017): Komplex Instrukciós Program. Debreceni Református Hittudományi Egyetem. Önálló előadás. 2017. február 25.
  7. Nagy Emese (2017): Tehetséggondozás, felzárkóztatás. Közös nevező című konferencia. Párbeszéd Ház, 2017. február 24.
  8. Nagy Emese (2017): A pedagógusok tanulása a matematikai órákon készült videofilm-elemzés segítségével. II. Oktatástervezési és Oktatás-Informatikai Konferencia 2017. február 3.
  9. Nagy Emese (2017): A pedagógusok tanulás videofilm-elemzés segítségével. Tananyagfejlesztés: új kihívások, lehetőségek és megoldások az idegen nyelvek oktatásában” Miskolci Egyetem 2017. január 13.
  10. Nagy Emese (2016): A Komplex Instrukciós Program (KIP) nemcsak mint technika, hanem mint pedagógiai attitűdváltással kísért metódus XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged 2016. 11. 17-19. (társ előadó: Pálfi Dorina) In: Zsolnai Anikó – Kasik László (szerk.) Konferenciakötet 226.
  11. Nagy Emese (2016): A Komplex Instrukciós Program (KIP) és a játék szerepe a hátránykompenzálásban Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet 2016. november 24.
  12. Nagy Emese (2016): Táblás játékok. Tehetségek Magyarországa. EFOP-3.2.1-15-2016-00001. Pódiumbeszélgetés. 2016. november 12.
  13. Nagy Emese (2016): Társadalmi mobilitás és felzárkóztatás. Előadás. Momentum Egyesület. Budapest Corvin Club, 2016. 10. 05.
  14. Nagy Emese (2016): Tehetséggondozás szívhez szólóan. XXVI. Országos HR Konferencia. Országos Humánmenedzsment Egyesület. 2016. 06. 01. Kecskemét
  15. Nagy Emese (2016): A Komplex Instrukciós Program és az iskola, mint tanulószervezet. International Research Institute által szervezett IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. 2016. február 21-23.
  16. Nagy Emese (2016): Konferencia és konferencia-kötet: Az innováció és az iskola, mint tanulószervezet. Elköteleződés és önmegvalósítás. Egymástól tanulunk ”Kutató Tanárok Országos Szövetségének XIII. Tudományos Konferenciájára, 2016. február 13. 13. oldal
  17. Nagy Emese (2016): Táblajáték a tehetség szolgálatában. Tehetségfórum. Kecskemét, 2016. február 10.
  18. Nagy Emese (2016): A Komplex Instrukciós Program, mint magyar innováció. IX. Miskolci Taní-Tani Konferencia. A gyermek érdeke. Miskolci Egyetem, 2016. február 5.
  19. Nagy Emese (2015): Deszegregáíciós törekvések Hejőkeresztúron. Partnerség és esélyteremtés – deszegregáció 2015. 12. 09. Budapest, KLIK
  20. Nagy Emese (2015): Társadalmi mobilitás a gyakorlatban. Előadás. A társadalmi mobilitás és az oktatás viszonya Magyarországon. Budapest, MÜPA. 2015. november 26.
  21. Nagy Emese (2015): Versenyképes Oktatás 2015. Kerekasztal-beszélgetés. InterContinental Budapest szálloda. Szervező: Amerikai Kereskedelmi Kamara, EMMI, Nemzeti Befektetési Ügynökség. 2015. november 19.
  22. Nagy Emese (2015): A Komplex Instrukciós Program bemutatása és adaptációja – tapasztalatok, tanulságok. Digitális Úton-Útfélen. Komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében”. Miskolci Egyetem, 2015. 11. 19.
  23. Nagy Emese (2015): Méltányosság az osztályteremben. Előadás. Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ. 2015. október 22.
  24. Nagy Emese (2015): Matematikai tudás fejlesztése a tanodában „Tanoda hálózat” Regionális szakmai Műhely, Miskolci Egyetem. 2015. 08. 27.
  25. Nagy Emese (2015): Komplex Instrukciós program elektronikus tanulási környezetben. Digitális átállás a köznevelésben. Eger, EKF, 2015. június 29-július 1.
  26. Nagy Emese (2015): Pedagógusképesség a gyakorlatban fejlesztve. Együttműködések a pedagógusképzés megújításában. OFI Konferencia MTA, Budapest. 2015. 06. 11.
  27. Nagy Emese (2015): A pedagógusok szakmai felelőssége az esélyegyenlőség biztosításában. Oktatási esélyegyenlőség – Magyarország 2015. Budapest. 2015. 06. 09-10.
  28. Nagy Emese (2015): Romák/cigányok helyzete a mai oktatási rendszerben Magyarországon. Együttélés-együttműködés – a roma kultúra napja. ELTE 2015. május 8.
  29. Nagy Emese (2015): Kerekasztal beszélgetés. TÁMOP 3.1.11/1-2012-001 kiemelt projekt Eredményes nevelés konferencia. OFI, Budapest. 2015. 04. 28-29.
  30. Nagy Emese (2015): Így vezetünk mi. Kerekasztal beszélgetés. Alma a fán – Iskolavezetők a méltányos oktatásért Tempus Közalapítvány. 2015. április 16.
  31. Nagy Emese (2015): Alulteljesítő tehetségek. TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „Tehetséghidak Program” nevű kiemelt projekt keretében tehetséges fiataloknak bemutatkozási lehetőséget nyújtó, a tehetséggondozás fontosságára a figyelmet felhívó „A tehetség hónapja” programsorozat. Derecske. 2015. április 08.
  32. Nagy Emese (2015): A pedagógushallgatók felkészítése a tudásban heterogén tanulói csoportok kezelésére. „Párbeszéd” – A köz- és felsőoktatás kapcsolata a pedagógusképzésben” EKF. 2015. 03. 05.
  33. Nagy Emese (2015): Méltányosság az osztályteremben. Sikerek és kudarcok. Markáns vélemények sorozat. Budapest. 2015. 02. 19.
  34. Nagy Emese (2015): Komplex Instrukciós Program TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013.008. sz. Mentor Program keretén belül. Csongrád.
  35. Nagy Emese (2015): A pedagógusok felkészítése a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportok kezelésére. Kutató tanárnak lenni. Kutató Tanárok Országos szövetségének XII. Tudományos konferenciája. Budapest. 2015. január 31.
  36. Nagy Emese (2015): Méltányosság az osztályteremben. VIII. Miskolci Taní-tani konferencia. Miskolc. 2015. 01. 30.
  37. Nagy Emese (2015): „Együtt vagy külön: a felzárkózás lehetőségei és esélyteremtés a köznevelésben” - A felzárkózást segítő oktatás lehetőségei és eszközei a magyar köznevelésben című konferencia 2015. január 27. Kerekasztal beszélgetés meghívottja
  38. Nagy Emese (2014): Hátrányos helyzetű fiatalok tehetséggondozásának elméleti problémái. Kerekasztal-beszélgetés. Moderátor: Fuszek Csilla, a Budapesti Európai Tehetségközpont igazgatója. Résztvevők: Fehérvári Anikó, PhD (OFI), Dr. Gyarmathy Éva (MTA), Dr. K. Nagy Emese (ME), Orosz Lajos (NKE), Dr. Varga Aranka (PTE). „Ez is tehetséggondozás” vándorkonferencia. Szeged, Szent Györgyi Albert Agóra 2014. 11. 29.
  39. Nagy Emese (2014): A Komplex Instrukciós Program alkalmazása a tanárképzésben. Tudós tanárok – tanár tudósok. Konferencia a minőségi tanárképzésről. Budapest, ELTE 2014. 11. 10.
  40. Nagy Emese (2014): A tanulás lehetőségei online módon. Tehetségpontok Kárpát-medencei Találkozója. Budapest, 2014. október 11.
  41. Nagy Emese (2014): A GEOMATECH digitális tananyagok alkalmazása ICI-13 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia, ICEM Kongresszus és Média Napok. Eger, 2014. 10. 08-10.
  42. Nagy Emese (2014): A hejőkeresztúri iskola munkájának a bemutatása. A Magyar Tehetséggondozó Társaság megalakulásának 25. évfordulója alkalmából rendezett „Debreceni Tehetségműhely” emlékülés. 2014.09.20.
  43. Nagy Emese (2014): KIP a matematikatanításban. 54. Rátz László Emlékgyűlés. Keszthely 2014. 07. 8-10.
  44. Nagy Emese (2014): Tehetséggondozó jó gyakorlatok. Tehetségnap a Miskolci Egyetemen. Miskolc, 2014. 06. 19.
  45. Nagy Emese (2014): A pedagógushallgatók érzékenyítése tudásban és szocializáltságban a heterogén tanulói csoport kezelésére. HuCER 2014 Hungarian Conference on Educational Research, Szeged, MTA SZAB Székház, 2014. május 29-30.
  46. Nagy Emese (2014): Intézményi fejlesztés. TÁMOP 3.1.4.B-13/1-2013-0001 számú „Köznevelés az iskolában” projekt Intézményfejlesztések – szakmai program Miskolc, 2014. 04. 23.
  47. Nagy Emese (2014): Felzárkózás a gyakorlatban. A cigány felzárkóztatás kérdései térségünkben szakmai konferencia. Berente, 2014. március 28.
  48. Nagy Emese (2014): Roma tanulók fejlesztésének a lehetősége heterogén tanulói csoportban. „Legyetek jók, ha tudtok”- Néri Szent Fülöp III. Roma Napi Konferencia. Roma- és tehetségnap. Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác 2014. március 18.
  49. Nagy Emese (2014): Pedagógiai kultúraváltás. A pedagógia kultúrája. VII. Miskolci Taní-Tani konferencia. Miskolci egyetem BTK Tanárképző Intézet. Miskolc, 2014, február 7.
  50. Nagy Emese (2014): A hejőkeresztúri iskola oktatási modellje. Nemzeti Lelki Egészség Stratégia – Konszenzus Konferencia. Budapest, EMMI, 2014. február 6
  51. Nagy Emese (2013): Lehet másképp! A krízishelyzetben lévő tehetségekkel foglalkozó pedagógusok módszertani, fejlesztési eszköztárának a bővítése. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai és Képzési Intézet. Nyíregyháza, 2013. november 22.
  52. Nagy Emese (2013): Portfóliókészítés a gyakorlatban. KLIK Putnoki Tankerülete által szervezett nevelési értekezlet. Putnok, 2013. november 4.
  53. Nagy Emese (2013): Online nyelvoktató programok alkalmazása heterogén tanulói csoportokban. Migráció és nyelv Műhelykonferencia. Miskolc. október 4.
  54. Nagy Emese (2013): Tehetséggondozás Táblajátékkal. Tehetségpontok III. Országos Találkozója – Tehetséglabirintus. Budapest, 2013. szeptember 14.
  55. Nagy Emese (2013): A tanulói aktivitás és a társas kapcsolatok erősítési heterogén csoportokban. Digitális Pedagógus Konferencia 2013.Konferenciakötet. ELTE Pedagogikum Központ. ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar. 2013. május 25.
  56. Nagy Emese (2013): Egy sikeres iskola titka. Együtt isten tenyerén. Konferencia a hátrányos helyzetű gyerekek oktatásáért. Szent Atanáz Hittudományi Főiskola, Nyíregyháza, 2013. 03. 08.
  57. Nagy Emese (2013): Hozott tudás és ismeretelsajátítás. Kedv s öröm röpkedne... (De)motiváció az iskolában. VI. Miskolci Taní-tani Konferencia, Miskolc, 2013. február 1.
  58. Nagy Emese (2012): Pedagógiai kultúraváltás. A szakiskolai tanulók ismeretelsajátításának a segítése csoportmunkával. II. Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia. Budapest. november 20.
  59. Nagy Emese (2012): A tanulók beszédkészségének a fejlesztése csoportmunkával. Diskurzusok a szakmai diskurzusról. A tudományok, szakmák nyelvének leírása Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 4. konferencia. ELTE Bölcsészettudományi Kar, 2012. november 20–21.
  60. Nagy Emese (2012): Az igazgató feladata az új oktatási rendszerben - A H2O program bemutatása. „Integrált pedagógiai programok a közoktatási és köznevelési intézményekben (IPR konferencia)” Budapest, 2012. október 25
  61. Nagy Emese (2012): A tanulók személyre szabott fejlesztése. Tehetséggondozás és nemzetközi kapcsolatok. Tamási, 2012. október 17.
  62. Nagy Emese (2012): Hátrányos helyzetűek oktatása. Vakvágányon – A lemaradó és kimaradó tanulók kilátásai és lehetőségei a mai iskolarendszerben. Módszertan- Képzési Központ, Miskolc, 2012. május 21.
  63. Nagy Emese (2012): Hogyan lehet öröm a tanítás? A heterogén tanulói összetétel előnyei. Digitális nemzedék konferencia. Budapest. 2012. február 11. ISBN: 97896332842349
  64. Nagy Emese (2011): Lehet másképp. Mód-Szer-Tár. 2011. december 8.
  65. Nagy Emese (2011): Egy komplex módszertani program adaptációs lehetőségei. Hegedűs Judit – Kempf Katalin – Németh András (szerk.): XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2011. november 3-5. MTA Pedagógiai Bizottság. ISBN: 978-963-693-380-7 67.
  66. Nagy Emese (2011): Logikai táblajáték az oktatásban. Tehetségnap. Debrecen, 2011. május 7.
  67. Nagy Emese (2011): Lehet-e az iskola mindenkié? IV. Taní-Tani Konferencia. Miskolc, 2011. január 4.
  68. Nagy Emese (2010): A tanulói jogok érvényesülése a tanítási órán - Hejőkeresztúri Modell, Gyermekvédelmi MERITUM, Budapest, 2010. december 7.
  69. Nagy Emese (2010): A szülői ház és az iskola kapcsolata – Generációk közötti párbeszéd. Mire jó az iskola? A kompetenciafejlesztésről - szülőknek és pedagógusoknak. Miskolc, 2010. december 3.
  70. Nagy Emese (2010): Mik is azok a táblajátékok? A  logikai, stratégiai gondolkodás fejlesztése táblajátékokkal. Tanítók Egyesületének  XII. Konferenciája, Budapest, 2010. november 11.
  71. Nagy Emese (2010): Lehet egy lépéssel több? Óvodapedagógiai Nyári Akadémia. Debrecen, 2010. július 5-7.
  72. Nagy Emese (2010): Státuszprobléma kezelése az osztályteremben. Tények – Esélyek – Utak az oktatásban. XVI. Soproni Pedagógiai Napok. Sopron, 2010. március 25-26-27. ISBN: 978-963-08-0180-5
  73. Nagy Emese (2010): A Komplex Instrukciós Program bevezetésének, gyakorlatának tapasztalatai Hejőkeresztúron. Együtt a hátrányos helyzetű gyermekek jövőjéért. Utolsó Padban Egyesület. Budapest, 2010. március 24.
  74. Nagy Emese (2010): A csoportmunka hatása a tanulói státuszra. Tehetségnap. Gyermekpszichológiai és Pedagógiai Tanácsadó, Győri Kistérség, Talentum Műhely – Tehetségpont. Győr, 2010. március 19.
  75. Nagy Emese (2010): Szocializáció az iskolában. Bűnmegelőzési Szabadegyetem – A gyermekek védelme. Miskolci Egyetem, 2010. május 12.
  76. Nagy Emese (2010): A tanulói státusz hatása az órai teljesítményre. III. Taní-tani konferencia Miskolci Egyetem, 2010. január 29-30.
  77. Nagy Emese (2009): Hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatása a közoktatásban egy hejőkeresztúri intézmény példáján keresztül. IV. Regionális Esélyegyenlőségi Konferencia, Miskolc, 2009. november 27.
  78. Nagy Emese (2009): Elkötelezett iskola. Tehetség, minőség, Jövő minden gyermeknek. Gallup konferencia, Budapest, 2009. november 6.
  79. Nagy Emese (2009): Innovatív tanulási környezet. Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek. VI. Kiss Árpád Emlékkonferencia. Debrecen, 2009. szeptember 18-19. 307-315. ISBN 978-963-473-410-9; ISSN 1587-1150
  80. Nagy Emese (2009): A kooperatív órai munka szervezése matematika órán. Tanítók Nyári Akadémiája. Celldömölk, 2009. június 16.
  81. Nagy Emese (2009): A hátrányos helyzetű tanulók oktatása. Pedagógiai Szaknap Debreceni Egyetem, 2009. április 14.
  82. Nagy Emese (2009): Játék a köbön. II. Taní-tani konferencia Miskolci Egyetem, 2009. február 6.
  83. Nagy Emese (2008): Játékos matematika. A tudomány ünnepe 2008. Magyar Tudományos Akadémia Budapest, 2008. november 18.
  84. Nagy Emese (2008): Játék és tanulás. Tanítók Apáczai Nyári Akadémiája. Celldömölk, 2008. június 26.
  85. Nagy Emese (2008): Jó gyakorlatok. IPR bemutatása. Hátrány – kompenzáció – esélyteremtés. Lillafüred, 2008. május 14.
  86. Nagy Emese (2008): Lehetőség nélkül a tehetség nem sokat ér. Kiss Gábor – Csermely Péter (szerk): A magyar társadalom a tehetség szolgálatában. A magyar tehetséggondozás I. Országos Konferenciája. Budapest, Gábor Dénes Főiskola. 2008. február 22. ISBN: 978 963 284 066 6 81-83.
  87. Nagy Emese (2007): Az együttélés létjogosultsága, az esélyegyenlőség biztosítása. Tanítók Apáczai Nyári Akadémiája. Celldömölk, 2007. június 21.
  88. Nagy Emese (2006): Az együttműködés jó példája Hejőkeresztúron. „Önszervező társadalom” című konferencia. Magyar Tudományos Akadémia, Budapest. 2006. december 13.
  89. Nagy Emese (2006): Iskolaműhely. A Komplex Instrukciós Program, mint státuszkezelő tevékenység. „Tanuló szervezet – eredményes oktatás?” című országos közoktatási konferencia, Lillafüred. 2006. november 28-30.
  90. Nagy Emese (2006): Új utak a családi, közösségi és iskolai együttműködésben „Siker és Minőség. Az iskolai siker kulcsai” című konferencia, Magyar Gallup Intézet és az Európa Nova Kht. Nemzetközi Közoktatási Konferenciája. Kőszeg. 2006. október 20-21
  91. Nagy Emese (2005): A hátrányos helyzetű tanulók státuszproblémájának kezelése a Complex Instruction Program segítségével. „Értékek és tanulságok” konferencia, XV. Baranyai Pedagógiai Napok. Pécs. 2005. április 27-28. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/32.)
  92. Nagy Emese (2005): Örömtanítás a Komplex Instrukciós Program módszerrel (természettudomány). „Érzelem és minőség” Konferencia. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Napok, Szolnok. 2005. március 31. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/33.)
  93. Nagy Emese (2004): A Komplex Instrukciós Program alkalmazása. EszmeCsere az integrációért II. konferencia. CEU, Budapest. 2004. november 11-12.n(DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/34.)
  94. Nagy Emese (2005): Örömtanítás a Komplex Instrukciós Program módszerrel (természettudomány). „Minőség az oktatásban” Gallup Közoktatási Konferencia. Budapest 2004. november 4-5. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/35.)
  95. Nagy Emese (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatása a Complex Instruction Program segítségével. In: Lehmann M, Nikolov M (szerk.) IV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Tanulás, Kommunikáció, nevelés. Budapest, MTA Székház, 2004. október 20-22. 231.(DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/36.)
  96. Nagy Emese (2004): Hátrányos helyzetű gyerekek az osztályteremben. Debreceni Pedagógiai Napok. 2004. április 21-23. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/37.)
  97. Nagy Emese (2003): A pedagógus kompetenciája a tanulók státuszának kezelésében. Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program I. Találkozója. Debrecen. 2003. november 6. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/38.)
  98. Nagy Emese (2003): A pedagógus szerepe a tanulók státuszproblémájának kezelésében, különös tekintettel a roma tanulókra. III. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, MTA Székház, 2003. október 9-13. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/39.)
  99. Nagy Emese (2003): Komplex Instrukciós Program. EszmeCsere az integrációért Konferencia. CEU, Budapest. 2003. május 26-27. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/41.)
  100. Nagy Emese (2003): A roma tanulók státuszproblémája.Pedagógus szerep – pedagógus mesterség” Differenciálás – felzárkóztatás a közoktatásban regionális konferencia. Szekszárd. 2003. április 28. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/42.)
  101. Nagy Emese (2003): Putri sor a világfaluban, avagy a digitális szakadék elkerülésének kérdése egy általános iskolában. II. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, MTA Székház, 2002. október 24-26. (DE Neveléstudományi tanszék könyvtára, KT/43.)

 

 

[1] The workshop was orgenized parallel with the plenary presentations