Kutatási terület
Közoktatást érintő kutatási téma:
- Tudásban és szocializáltságban heterogén tanulócsoportok - a tanulók státuszrangsorban elfoglalt helyének a kezelése
- Osztálytermi méltányosság kérdése
Tanárképzést érintő kutatási téma
- A tanítók, tanárok pedagógiai kultúrájának a gazdagítása
Dr. habil. K. Nagy Emese a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tanárképző intézetének a főigazgatója. Tudományos munkája a tudásban és szocializáltságban heterogén tanuló csoportra fókuszálnak, előtérbe helyezve a tanulók közötti státuszrangsor rendezését. Kutatásai erősen befolyásolják az új és korszerű tanárképzés megvalósítását, segítik a tanárképzés reformját.
Kovácsné dr. Nagy Emese
tárgyfeleősi és szakfelelősi feladatellátása az elmúlt tíz évben
a Miskolci Egyetemen
Tárgyfelelősség
|
Sor-szám |
Tanév/félév |
Tantárgy neve |
Tantárgy típusa (A kötelező, B fakultatív) |
Szak neve és szintje |
Képzés nyelve |
|
1 |
2012/13/2 2014/15/2 2015/16/2 2016/17/1 2017/18/1 2022/23/1 2023/24/1 |
A professzionális tanári gondolkodás fejlesztése |
A |
Pedagógia tanárképzés MA |
magyar |
|
2 |
2021/22/1 2016/17/1 2015/16/1 |
Közigazgatási vezetési ismeretek |
A |
Közoktatásvezető szak, szakirányú továbbképzés |
magyar |
|
3 |
2022/23/1 |
Komplex Instrukciós Program - státuszkezelés |
A |
Gyógypedagógia BA |
magyar |
|
4 |
2015/16/2 2015/16/2 2016/17/2 |
Szabadon választható tárgy: Tehetségpedagógia |
B |
Pedagógus szakvizsga, posztgraduális képzés |
magyar |
|
5 |
2023/24/1 2023/24/2 2022/23/2 2024/25/1 2024/25/2 2025/26/1 2024/25/2 2025/26/1 |
Portfólió-konzultáció |
A |
Osztatlan tanárképzés Pedagógia/tanárképzés MA |
magyar |
|
6 |
2022/23/1 2023/24/1 2024/25/1 2024/25/2 2025/26/1 |
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok I. |
A |
Pedagógiai, osztatlan tanárképzés |
magyar |
|
7 |
2025/26/1 2024/25/1 2023/24/1 |
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok II. |
A |
Pedagógia, osztatlan tanárképzés |
magyar |
|
8 |
2025/26/1 2024/25/1 2023/24/1 |
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok III. |
A |
Pedagógia, osztatlan tanárképzés |
magyar |
|
9 |
2023/24/1 2023/24/2 2024/25/1 2024/25/2 2025/26/1 |
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok IV. |
A |
Pedagógiai, osztatlan tanárképzés |
magyar |
|
10 |
2025/26/1 2024/25/1 2022/23/1 2023/24/1 |
E-tanulás |
A |
Pedagógia/tanárképzés MA |
magyar |
|
11 |
2022/23/2 2023/24/2 2024/25/2 2025/26/1 |
Kulturális sokszínűség az iskolában |
A |
Pedagógia/tanárképzés MA |
magyar |
|
12 |
2022/23/2 2025/26/1 |
Élethosszig tartó tanulás, felnőttoktatás |
A |
Pedagógia/tanárképzés MA |
magyar |
|
13 |
2022/23/1 2023/24/1 2024/25/1 2025/26/1 |
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba |
A |
Pedagógiai, osztatlan tanárképzés |
magyar |
|
14 |
2024/25/2 2025/26/1 |
A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat II. |
A |
Pedagógiai, osztatlan tanárképzés |
magyar |
|
15 |
2022/23/1 2024/25/2 |
Közigazgatási vezetési ismeretek |
A |
Közoktatásvezető szak, szakirányú továbbképzés |
magyar |
|
16 |
2023/24/1 |
Innovation-Complex Instruction Program |
A |
Pedagógia BA |
angol |
|
17 |
2022/23/2 2023/24/2 2024/25/2 2025/26/1 |
Multikulturalizmus |
A |
Gyógypedagógia BA |
magyar |
|
18 |
2022/23/1 2023/24/1 2024/25/1 2025/26/1 |
E-tanulás |
A |
Pedagógia/tanárképzés MA |
magyar |
|
19 |
2015/16/1 2016/17/1 |
Hátrányos helyzetű és sajátos nevlési igényű tanulók |
A |
Pedagógia, BA |
magyar |
|
20 |
2022/23/2 2023/24/1 2023/24/2 2024/25/1 2024/25/2 |
Intézményi gyakorlat |
A |
Közoktatásvezető szak, szakirányú továbbképzés |
magyar |
|
21 |
2024/25/1 |
A táblajáték szerepe a fejlesztésben |
A |
Gyógypedagógia BA |
magyar |
|
22 |
2023/24/2 2024/25/2 2025/26/1 |
Szakmódszertan I. (pedagógia általános) |
A |
Pedagógia tanárképzés MA |
magyar |
|
23 |
2015/16/1 2015/16/2 |
Kötelező szakirány: Személyes adatvédelem és intézményirányítás |
A |
Pedagógus szakvizsga, posztgraduális képzés |
magyar |
|
24 |
2022/23/2 2025/26/1 |
Intézmény-irányítás |
A |
Közoktatásvezető szak, szakirányú továbbképzés |
magyar |
Szakfelelősség
Jelenleg ellátott szakfelelősi feladatok a Miskolci Egyetemen
https://pedagoguskepzes.uni-miskolc.hu/Targy-Szak-Szakiranyfelelosok
- Pedagógus szakvizsga szakirányú képzés
- Protestáns köznevelési vezető pedagógus-szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak. Ezt a szakot, törvényi szabályozások miatt már nem indítja az egyetem.
-
Oktatói tevékenység igazolása
Kovácsné dr. Nagy Emese
egyetemi tanári pályázatához
(Szűrés: Neptun. 2025. 08. 30.)
Felsőoktatási intézmény, kar, szervezeti egység neve: Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Tanárképző Intézet Felsőoktatási intézmény címe: 3515 Miskolc, Egyetemváros, Egyetem tér 1.
Oktatói tevékenység
Időszak (pályázat benyújtása előtti 10 tanév/félévek)
Szak (ok) neve/ képzés szintje(i)/tantárgy(ak) címe (tanév/ félév)
Kontaktórák* száma
Hallgatói vélemény eredménye (a pályázat benyújtása előtti öt évben oktatott tárgyakhoz)
Előadás
Szemi-nárium
Gyakor-lat
Konzul-táció
Összesen (félév)
2015 - 2016
I. félév
Hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók BTKLSPED110
22 fő
10
129
Hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók BTBNAPED525
1 fő
28
Intézményi gyakorlat I. BTKLSKOZV105
36 fő
15
Iskolaszervezet, iskolafejlesztés BTMTNPP301
8 fő
28
Kötelező szakirány: Személyes adatvédelem és intézményirányításBTKLSKOZV408
44 fő
10
Pedagógiai helyzetgyakorlatok BTOPED5N02
20 fő
28
Pedagógiai helyzetgyakorlatok BTOPED5L02
1 fő
10
II. félév
A tanítás mestersége BTMTNPP101-01
14 fő
28
86
Intézményirányítás BTKLSPED214
32 fő
10
Korszerű módszertani ismeretek BTKLSPED309M
7 fő
10
Kötelező szakirány: Személyes adatvédelem és intézményirányítás BTKLSKOZV408
35 fő
10
Szabadon választható tárgy: Tehetségpedagógia BTOPEDSZVN
19 fő
28
2021 - 2022
I. félév
Az integráció és szegregáció kérdései BTKLSKOZV314
23 fő
3
79
Kooperatív technikák a nevelésben-oktatásban BTGYPN306
24 fő
14
Kooperatív technikák a nevelésben-oktatásban BTGYPL306
51 fő
7
Pedagógiai helyzetgyakorlatok BTOPED5N02
17 fő
28
Szakdolgozati szeminárium I. BTKLSKOZV110-1
38 fő
3
Tapasztalatok az iskola világából BTINTOTIV
21 fő
14
Új kihívások az intézményes nevelésben BTKLSKOZV109-1
38 fő
10
II. félév
Élethosszig tartó tanulás, felnőttoktatás BTKLSPED224
12 fő
10
103
Intézményi gyakorlat BTKLSKOZV209
38 fő
15
Komplex szigorlat BTKLSPED225 (50%)
12 fő
Multikulturalizmus BTGYPN602
14 fő
14
Multikulturalizmus BTGYPL602
74 fő
7
Szakdolgozat 1. kutatásmódszertani alapozás BTGYPL414
48 fő
5
Szakdolgozat 1. kutatásmódszertani alapozás BTGYPN414
23 fő
14
Szakmódszertan IV. ( I. szak) BTOPED10N01
10 fő
28
Szakmódszertan IV. (I. szak) BTOPED10L01
2 fő
10
2022 - 2023
I. félév
A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat BTMESTLPED113
28 fő
10
208
A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat BTMESTNPEDZ106
4 fő
28
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba BTOSZPED1N02
32 fő
28
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba BTOSZPED1L02 BTMESTLPED101 BTOSVLPED101
37 fő
10
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba BTMESTNPEDZ101
2 fő
28
Kutatásmódszertan, záródolgozati szeminárium BTKLSPED406
12 fő
10
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok I. BTOSZPED1N03
32 fő
28
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok I. BTOSZPED1L03
9 fő
10
Portfólió-konzultáció BTOPED11N04
25 fő
28
Szakmódszertan III. (I. szak - angol) BTOPED9N01-1
8 fő
28
II. félév
Intézményi gyakorlat BTKLSKOZV209
17 fő
15
122
Multikulturalizmus BTGYPN602
22 fő
14
Multikulturalizmus BTGYPL602
48 fő
7
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok II. BTMESTLPED210
12 fő
10
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok II.BTOSZPED2N06
25 fő
28
Portfólió-konzultáció BTMESTLPED214 BTOPED11N04
17 fő
10
Szakmódszertan I. (pedagógia általános) BTMESTLPED205
21 fő
10
Szakmódszertan IV. ( I. szak) BTOPED10N01
7 fő
28
2023 - 2024
I. félév
A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat BTMESTNPEDZ106
4 fő
28
242
A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat BTMESTLPED113 A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat B BTROTLPED114
53 fő
10
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba BTOSZPED1N02
39 fő
28
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba BTOSZPED1L02 BTMESTLPED101 BTROTLPED101
79 fő
10
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba BTMESTNPEDZ101
3 fő
28
E-tanulás BTMESTNPEDZ108
7 fő
14
E-tanulás BTMESTLPED110
40 fő
10
E-tanulás BTROTLPED109
12 fő
10
Innovation-Complex Instruction Program BTKPEDER01
1 fő
28
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok I. BTOSZPED1N03
38 fő
28
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok III. BTOSZPED3N04
15 fő
28
Portfólió BTOSVLPED208 BTMESTLPED214
4 fő
10
II. félév
Differenciált fejlesztés - KIP BTGYPL117
18 fő
7
157
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok II. BTOSZPED2N06
32 fő
28
Értékelt
Portfólió BTOSVLPED208 BTMESTLPED214 BTOPED11L04 BTROTLPED213
30 fő
10
Portfólió-konzultáció BTOPED11N04
4 fő
28
Szakmódszertan I. (I. szak angol) BTOSZPED4N02-1
11 fő
28
Szakmódszertan I. (I. szak angol) BTOSZPED4L02-1 BTOPED7L02-1
7 fő
10
Szakmódszertan II. (I. szak - angol) BTOPED8N03-1
8 fő
28
Szakmódszertan III. (I. szak - angol) BTOPED9N01-1
1 fő
28
2024 - 2025
I. félév
A táblajáték szerepe a fejlesztésben BTGYPL118
24 fő
7
139
Értékelt
Bevezetés a pedagógiai tanulmányokba BTOSZPED1N02
29 fő
28
Értékelt
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok I. BTOSZPED1N03
29 fő
28
Értékelt
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok I. BTOSZPED1L03
21 fő
10
Értékelt
Szakmódszertan II. (I. szak angol) BTOSZPED5N02-1
11 fő
28
Szakmódszertan III. (I. szak - angol) BTOPED9N01-1
8 fő
28
Szakmódszertan IV. (I. szak) BTOPED10L01
1 fő
10
II. félév
A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat B A kollaborációs térrel, oktatástechnikai innovációval, mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakorlat II. BTROTLPED114 BTOSZPED10L01
3 fő
10
215
Közigazgatási vezetési ismeretek BTKLSPED101U
16 fő
10
Közoktatás-rendszertan BTKLSKOZV101
24 fő
5
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok I. BTOSZPED1N03
1 fő
28
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok II. BTOSZPED2N06
35 fő
28
Pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlatok II. BTOSZPED2L06
24 fő
10
Portfólió-konzultáció BTOSZPED10L06
1 fő
10
Portfólió-konzultáció BTROTLPED213
18 fő
10
Szakmódszertan I. (I. szak angol) BTOSZPED4N02-1
3 fő
28
Szakmódszertan I. (I. szak angol) BTOSZPED4L02-1
3 fő
10
Szakmódszertan II. (I. szak - angol) BTOPED8N03-1
3 fő
28
Szakmódszertan III. (I. szak angol) BTOSZPED6N01-1
11 fő
28
Szakmódszertan III. (I. szak angol) BTOSZPED6L01-1
4 fő
10
Összesen: (1699 fő)
615 óra
762 óra
45 óra
58 óra
1480 óra
Összesítés**
Oktatói tevékenység:
Előadás
Szeminárium
Gyakorlat
Konzultáció
Kontaktóra száma összesen:
615
762
45
58
Összesen kontakt-órából
on-line tanóra
20
20
elektro-nikus rendszerben rögzített
615
762
45
58
Kontaktórák száma mindösszesen:
1480
Mindösszesen kontaktórából előadások óraszáma:
615
Mindösszesen kontaktórából
a hallgatói vélemények alapján 3,50 feletti eredményt elért tárgyak tanóráinak összege:
94 órából 94 óra
